Серед оздоблювальних матеріалів великою популярністю користується вагонка класу А. Спочатку так називали дерев’яні рейки для обшивки транспортних вагонів, але сьогодні це добірна обшивальна дошка із спеціально обробленої деревини. Вона довговічна, не гниє, легко обробляється. Під неї зручно ховати тріщини та нерівності на стіні або електропроводку.
Сьогодні наша компанія пропонує кілька видів вагонки класу А за вигідною ціною, і вартість вагонки класу А та її вид залежатиме від того, з якою метою ви збираєтеся її використовувати.
Євровагонка класу А підходить для обшивки приміщення будь-якого типу. Матеріал має естетичний зовнішній вигляд і є абсолютно безпечним для здоров’я людини. Особливість його у тому, що обробка у процесі виробництва здійснюється відразу з усіх боків. Євровагонка класу А стане чудовим рішенням для обробки приміщень, а також балкона, лазні або сауни.
Для обробки стін усередині приміщення також підходить вагонка штиль 140, для зовнішніх робіт її не використовують. Вона добре утримує тепло, дозволяючи створити приємний мікроклімат незалежно від погоди за вікном. Такий матеріал довший за стандартну євровагонку, тому поверхня практично не матиме стиків.
Софтлайн, вагонка із закругленими гранями, дозволить надати інтер’єру благородного привабливого вигляду за рахунок м’яких та плавних ліній. Її рекомендується використовувати в приміщеннях з низькою та нормальною вологістю, щоб запобігти появі тріщин.
Вагонка колгоспниця – це універсальний матеріал, який підійде для обробки приміщень усередині та зовні, обшивки стін, стель та підлог. Вагонка колгоспниця, надасть вашому інтер’єру неповторний вигляд та практичність.
Технологія укладання вагонки класу А однакова для вертикального та горизонтального монтажу та залежить більше від конфігурації та особливостей використання приміщення. Найбільш простий спосіб — система шип паз, при якій отвір для шурупа закладається шкантом і шліфується. В цьому випадку проводити монтаж вагонки Львів можна у будь-якому напрямку.
Існує ще один цікавий, потайний спосіб укладання вагонки, він проводиться за допомогою цвяхів або скоб. Кріплення проводиться виключно зверху вниз, при цьому капелюшок цвяха повинен бути повністю втоплений у деревину. При використанні шкантів навпаки, укладати дошки слід знизу вгору, а шурупи повинні повертатися на рівні площини шипа.
Для кріплення тонких дощок рекомендується використовувати кляймер, оцинковану пластину у формі скоби. Такий спосіб теж є потайним, у цьому випадку капелюшки шурупів на першій і останній дошці утоплюються в деревину, а решта вагонка монтується кляймером-скобою.
Стеля з вагонки — монтаж вагонки своїми руками
Стеля з вагонки є найпоширенішим і, мабуть, найвдалішим дизайнерським рішенням для внутрішнього оздоблення кімнат, кухонь, бань та ін. Для такого оформлення найчастіше вдаються до використання дерев’яних панелей з різного виду дерева. Завдяки їхній текстурі в приміщенні завжди пануватиме затишок і тепло.
Оформлення будинку дерев’яною вагонкою
Позитивні сторони обробки стелі вагонкою
Розглянемо основні позитивні сторони обробки стель вагонкою з дерева:
Натуральні та екологічно чисті облицювальні матеріали. Ніколи дерево не псувало вигляд приміщення, а навпаки лише надавало витонченості та комфорту. Багато варіантів розташування рейок дає безмежні можливості у створенні надзвичайного дизайну. Дерево є теплоізоляційним матеріалом, тому теплий будинок вам забезпечений. Також дерево – це матеріал, що дихає, чудово пропускає повітря. Тому у вашому приміщенні завжди буде перебувати аромати свіжості. Роботи з обробки стелі вагонкою не вимагають якихось серйозних підготовчих робіт, чим полегшують ремонт. Ці матеріали будуть служити дуже довго. Вони мають високу міцність і стійкість до пошкоджень. Подряпин та незначних дефектів на стелі видно взагалі не буде. Хоча сама вагонка вологостійка, не рекомендують обшивати нею стелі у ванній кімнаті. У таких приміщеннях краще використовувати пластикові матеріали для обробки. За дерев’яними стельовими поверхнями не важко доглядати. Досить просто протирати вологою ганчіркою або губкою. Також основним плюсом є невеликі трудовитрати.
Недоліки обробки стелі вагонкою
Незважаючи на широкий спектр плюсів стелі з вагонки, не можемо оминути і прямі недоліки:
Дерево є матеріалом, який легко спалахує. Тривалий вплив вогню не для нього. Дуже сильно реагує на зміну температури та вологості. Тому може легко деформуватися. Не рекомендують застосовувати такі оздоблювальні матеріали в приміщеннях з високою вологістю, або ж використовувати вагонку з водостійких порід дерев. Також існують недоліки у процесі роботи. Справа в тому, що обшити стелю вагонкою є набагато складніше, ніж, наприклад, пластиком. Але скрізь є свої невеликі хитрощі, за допомогою яких можна обійти труднощі, що зустрілися на шляху.
Огляд матеріалів
Коли ми говоримо про вагонку, ми інтуїтивно уявляємо собі дерев’яні рейки та панелі. Найпопулярнішими породами дерева на сьогоднішній день є липа та різні хвойні породи. Липу застосовують для обробки саун і лазень, так як в ній немає смоли, і такий матеріал не мажеться.
Хвойну вагонку використовують для дизайнерського оформлення приміщення. Оскільки вона стійкіша до зовнішнього впливу.
Також для обробки приміщень використовують МДФ панелі. Зверху на них нанесено декоративне покриття, яке імітує дерев’яну поверхню.
Такі матеріали використовуються тільки для обробки в сухих приміщеннях, оскільки вони не переносять вологу. Основним недоліком є вага таких панелей. Дуже часто їх використовують для обшивки стін у коридорах.
Нюанси у проведенні робіт з монтажу, дизайну та експлуатації облицювання вагонкою
У монтажі таких стель з різних матеріалів особливих відмінностей не існує. Насамперед робимо каркас для вирівнювання поверхні і приступаємо вже безпосередньо до облицювання.
Залежно від матеріалів обшивки, змінюється і матеріал самого каркаса, а також інструменти, що використовуються.
Про дизайн
У дизайні першим кроком є визначення з малюнком стелі. Наприклад, можна стелю розділити на кілька зон, і в них при монтажі панелей змінювати напрямок в кожній області. У цих зонах можна використовувати різні відтінки чи взагалі зробити багаторівневий каркас.
Про розмітку
Після того, як ви визначитеся з дизайном, слід провести розмітку на стелі. Це потрібно робити лише кольоровою крейдою, олівцем або маркером. Тут же пробиваємо рівень. Для цього використовуємо шнурок із барвником або відзначаємо точки за допомогою рівня, а потім проводимо під лінійку контури.
Розмітці слід приділити особливу увагу, так як обробка стелі вагонкою — справа не з дешевих. Тому поставтеся до цього процесу дуже уважно, щоб не понести додаткових витрат.
Про каркас
Декілька важливих деталей, які слід знати перед монтуванням каркаса:
Для виготовлення основи каркаса можна застосовувати ті ж самі панелі. Після того як ви купите матеріали розсортуйте та відкладіть убік елементи з дефектами. Їх ви можете використовувати для основи стелі. Якщо ж ви придбали вагонку дуже дорогу за ціною та високу за якістю, тоді для каркасу можна використати більш дешевий варіант. Якщо ж для каркасу все-таки вирішили використати брус, тоді оптимальним буде рейка розмірами 4х4 см.
Матеріал для каркасу слід обов’язково обробити антисептиком. На даний момент їх на ринку величезний вибір. Краще вибирати кольорові, це потрібно для того, коли обробляєте каркас, було видно пропущені місця.
Особливості монтажу каркасу:
Дошки каркасу повинні розташовуватись поперечно панелям обшивки. Проміжки між дошками каркасу повинні становити від 30 до 50 см. Якщо робити відстань довше існує ризик провисання, а при меншій відстані норми відбувається перевитрата за матеріалами. Для кріплення каркасної дошки найкраще використовувати шурупи. Це надійно і дуже зручно, якщо потрібно відрегулювати висоту кожної рейки. За допомогою рівня перевіряємо рівність каркасу. Якщо ж щось не так, за допомогою викрутки регулюємо висоту. У щілини, що з’явилася, вставляємо клинки або боби і назад закручуємо. Якщо для обробки вагонкою обраний не простий дизайн, потрібно окремо додати та зміцнити матеріали каркасу, де відбуватимуться стики облицювання. Для цього ми використовуємо вже наявну розмітку.
Про фарбування
Часто на облицьованих вагонкою стелях та стінах видно незабарвлені смужки. Це відбувається через дуже поширену помилку — панелі спочатку монтують, а вже потім приступають до фарбування. Так як у приміщенні температура щоразу змінюється і вагонка поводиться нестабільно. Її ширина то звужується, то розширюється. І назовні з’являються необроблені смужки.
Барвник слід вибирати такий, що наноситься при перших шарах ґрунтовки. Завершальний шар має бути безбарвним. Обов’язково слідуйте всім інструкціям, які написані на упаковці.
Про монтаж
Після фарбування панелей приступаємо безпосередньо до встановлення вагонки на каркас стелі:
Монтаж вагонки Львів робимо за допомогою відбивної шнурки. Перевіряємо рівність рядів через кожні 5-10. По периметру обов’язково слід залишити 1,5 – 2 см між стіною і крайньою панеллю. Гребінь спрямовуємо до стіни, акуратно забиваємо під кутом 2-3 см цвяшок, капелюшок відкушуємо.
Шпунт наступної панелі вставляємо в гребінець, а цвяшок забиваємо в шпунт. Після того, як всі панелі прикріплені по периметру, встановлюємо плінтуса.
Можна використовувати різні елементи декору, але тут уже кожен собі художник, дизайнер та творець.
Монтаж вагонки на стіну
У цьому розділі буде сказано про те, як виробити монтаж вагонки Львів на стіни. Процес буде розглянутий поетапно, із зазначенням деяких тонкощів, які можуть стати в нагоді при самостійному виконанні робіт.
Встановлення каркасу
Вагонка, як і будь-який інший модульний матеріал, шиється на каркас, виготовити який можна з дерев’яної рейки, бруса або металевих профілів. При обшивці каркасного будинку, несучі балки конструкції також можуть стати основою – така робота буде набагато простіше, ніж та, що ми розглянемо далі.
Каркас із бруса
Зазвичай під каркас використовують нешліфовані дешеві бруси, оскільки вони повністю ховаються за обшивкою. Цей захід виправданий і дозволяє заощадити пристойну суму грошей.
Але якщо ви збираєтеся обшивати вологе приміщення або фасад будинку, обов’язково обробіть деревину складами, які додадуть їй вологостійкість, стійкість до гниття та впливу високих температур.
- Для цих цілей застосовуються спеціальні просочення-ґрунти, придбати які можна в будь-якому будівельному магазині.
- Ця обробка необхідна для збільшення терміну експлуатації вагонки. В іншому випадку, через те, що задня частина дошки постійно контактує з гниючим брусом, і піддається впливу мікроорганізмів, ці процеси рано чи пізно перейдуть і на неї.
- Всі роботи з ґрунтування деревини виробляються до монтажу вагонки Львів на стіну, після чого бруси сушаться за плюсових температур. Важливо обробити брус із усіх боків, включаючи торці.
- Якщо вам не хочеться возитися з просоченням, то ви завжди можете придбати готовий варіант вже в магазині. Крім того, заводська обробка буде набагато якіснішою за домашню.
Якщо монтаж вагонки Львів буде проводитися в сухому приміщенні, то цей пункт можна сміливо пропустити, і відразу розпочати складання каркасу:
- Каркас під вагонку складається з кількох монтажних поясів, які можуть ставитися як горизонтально, так і вертикально (залежить від напрямку обшивки), але завжди повинні бути розташовані лише в одній площині.
- Відстань між поясами не повинна перевищувати 50 см, так що отримана поверхня не буде прогинатися.
- У дверних та віконних отворах додатково встановлюються вертикальні та горизонтальні пояси, що дають основу для укосів.
- Те саме стосується внутрішніх і зовнішніх кутів приміщення.
Ці вимоги відносяться до всіх типів каркасів. Далі ми опишемо особливості кожного з них.
Вертикальний каркас не перешкоджає циркуляції пари
Якщо основа, що обшивається, досить рівна, то купіть рейку. Її монтаж буде більш легким, а площина, що отримується, не захопить багато місця в приміщенні — особливо актуально при обшивці ванних кімнат.
- Почніть будівництво каркасу з встановлення основних вертикалей (кути, двері, вікна). Щоб точно розташувати їх у площині, потрібно закріпити напрямні на підлозі та стелі кімнати, якими можна використовувати ту ж рейку, або металевий профіль для гіпсокартону (такий варіант дасть більш точну розмітку).
- Чи варто нагадувати, що встановлені вони повинні бути за рівнем, паралельно суворо один одному.
- Після встановлення горизонтальних напрямних елементів закріпіть кутові вертикалі. Для точної фіксації скористайтеся натягнутою ниткою.
- Кріпиться рейка за допомогою дюбеля шурупів — дерево і стіна просвердлюються разом, після чого зв’язуються. Для компенсації нерівності стіни використовуйте дерев’яні клини, виготовлені з тієї ж рейки. Пояс обов’язково має бути пов’язаний з підкладкою, цвяхом або шурупом.
- Для великих перепадів зручно користуватися прямими підвісами – вони дозволяють комфортно кріпити рейку на відстані до 5-6 см.
- Інші вертикалі теж встановлюються, але остаточно не фіксуються. Для їх вирівнювання, хрест-навхрест натягується нитку, після чого проводиться кріплення.
В результаті ви отримуєте ідеально рівну основу, по якій виставляються та вирівнюються монтажні пояси. Подальша процедура проста і не вимагає детального опису.
Каркас із бруса або металевого профілю збирається аналогічно. Його краще використовувати тоді, коли стіни в приміщенні дуже криві, або якщо вам потрібно розмістити під обшивкою теплоізоляційний шар. Така конструкція дозволить зробити необхідний відступ від стіни.
Кріплення вагонки
Перш ніж підготовлені стіни оббити вагонкою, не забудьте її відшліфувати та обробити.
Монтаж вагонки
Для здійснення монтажу вагонка має систему кріплення шип-паз. Це дуже зручно і дозволяє сховати фіксуючі елементи. Приховане кріплення виконується за допомогою металевого кляймера (скоби), висота якого повинна відповідати розміру паза дошки – для євровагонки вона дорівнює 4 мм.
Схема установки кляймера в паз
В основі кляймера є три отвори, призначені для фіксації: крайні використовуються при монтажі будівельним пістолетом, а центральне при кріпленні цвяхами або шурупами.
- Починаємо монтаж вагонки Львів з будь-якого кута приміщення. Обрізаємо першу дошку по висоті і встановлюємо її в кут. Вставляємо кляймер в паз навпроти пояса каркаса і скріплюємо їх будь-яким зручним методом. Таким чином проходимо всі пояси.
- Далі беремо маленькі цвяхи (20 з нержавіючої сталі), сплющуємо молотком капелюшки, і прибиваємо шип до кутової вертикалі. Такий прийом дозволить зробити цвяхи менш помітними.
- Друга дошка щільно заганяється в паз попередньої вагонки і аналогічно кріпиться кляймерами.
Дерев’яний плінтус для вагонки
В іншому процес монтажу не відрізняється. Все що залишається – це стежити за стиками кутів (вони ховаються за спеціальними планками та плінтусами), та виконувати рівний різ.
Як бути, якщо довжини дошки не вистачає на стіну? Цей аспект необхідно врахувати при зведенні каркаса, щоб мати основу для стикування двох дощок.
Якщо місця з’єднання вагонки розташовані в одну лінію, такий шов легко ховається під спеціальною декоративною планкою. Але набагато красивіше виглядає цільне полотно, де вагонка набрана в шаховому порядку, а стики щільно підігнані один до одного. Для цих цілей знадобиться високооборотна торцева пилка, за допомогою якої дерево легко ріжеться під ідеально рівним кутом.
Торцева пилка по дереву «Makita»
Якщо вам необхідний цей інструмент тільки на час ремонту, ви зможете скористатися послугами компаній, які надають техніку в оренду. Якщо навіть цей варіант вам не по кишені, то скористайтеся стуслом і дрібнозубчастою ножівкою, але в цьому випадку вам доведеться попотіти.